Ajankohtaista, Referenssit

Tilitoimiston valinta on henkilökysymys – tärkeintä on ihminen palvelun taustalla

Yrityksen ja tilitoimiston välinen toimiva yhteistyö on kumppanuutta, jonka ytimessä on asiantunteva palvelu ja nopeat vastaukset yrityksen toimintaan perehtyneeltä yhteyshenkilöltä.

Tilitoimisto on yksi tärkeimmistä yrityksen yhteistyökumppaneista, joten sujuvalla yhteistyöllä on suuri merkitys. Jos yritys ei ole tyytyväinen palvelun laatuun tai ei tunnuta olevan samalla aaltopituudella, lähdetään harkitsemaan tilitoimiston vaihtamista. Näin kävi Porin Tennishallin yrittäjille.

– Kun ostimme tennishallin vuonna 2016, valitsimme tilitoimiston, joka sijaitsi samassa rakennuksessa entisen työpaikkani kanssa. Jo melko pian huomasimme, että emme ole palveluun tyytyväisiä. Kyselimme kokemuksia ja suosituksia yrittäjäkollegoilta ja kuulimme hyvää 1.Accountingista. Päätimme pyytää heiltä tarjousta, yrittäjä Seppo Manner kertoo.

On tärkeää, että vastapuolella on asiantunteva ihminen, joka aidosti haluaa auttaa asiakasta.

Vaikka tilitoimiston vaihtamista pidetään usein haasteellisena prosessina, Mannerin mukaan heidän tapauksessaan vaihto sujui yllättävän helposti. Merkittävin etu on ollut se, että yritys sai asiantuntevan yhteyshenkilön. Tämän hän antaa vinkkinä muillekin yrittäjille.

– Tilitoimiston valinta on suurelta osin henkilökysymys. On tärkeää, että vastapuolella on asiantunteva ihminen, joka aidosti haluaa auttaa asiakasta. Meillä on ollut koko ajan yksi ja sama yhteyshenkilö ja olemme palveluun todella tyytyväisiä.

Mannerin mielestään parasta on se, että palvelua saa nopeasti puhelimella.

– Otan itse mieluiten yhteyttä puhelimella, koska silloin vastauksen saa nopeasti. Ja jos kyseessä on tilanne, johon kirjanpitäjällä ei heti ole vastausta, hän selvittää ja soittaa takaisin.

Maksujen seurannan ulkoistaminen oli hyvä askel, koska nyt työntekijämme työaikaa on vapautunut muuhun.

Porin Tennishalli on kasvanut vuosien mittaan. Vuonna 2022 valmistui uusi padelhalli Porin Isomäkeen. Yrityksellä on nyt yhteensä yli 20 tennis-, sulkapallo- ja padelkenttää, ja kentillä käy päivittäin noin 400 harrastajaa. Tämä heijastuu yrityksen kirjanpitoon – tapahtumia on paljon ja tilitoimistopalveluita on tarvittu lisää. Manner kertoo, että viime vuonna 1.Accounting alkoi huolehtia myös laskujen seurannasta ja mahdollisten maksumuistutusten lähetyksestä.

– Aikaisemmin meillä on ollut yksi täysipäiväinen työntekijä huolehtimassa laskutuksesta. Maksujen seurannan ulkoistaminen oli hyvä askel, koska nyt työntekijämme työaikaa on vapautunut muuhun.

Sähköinen ohjelmisto pitää kuitenkin myös yrittäjät ajan tasalla.

– Pystymme itsekin seuraamaan taloutta jatkuvasti reaaliajassa.

Lue lisää palveluistamme ja ota yhteyttä, niin jutellaan lisää siitä, miten voimme auttaa juuri sinua!