1.Accounting ajan hermolla

Satakunnan Viikossa oli pari viikkoa sitten juttu siitä, kuinka nykyaikainen tilitoimisto uudistuu ja muuttuu ajan ja yrittäjän mukana. Lue juttu kokonaisuudessaan alta:

1.Accountingin perustajajäsenet Minna Hellman ja Kirsi Juusela muistelevat aikaa, jolloin he aloittivat Porissa. Noista päivistä lähtien modernin tilitoimiston palveluiden kysyntä on ollut tasaisessa kasvussa. Tällä hetkellä 1.Accountingin 6:n kerroksen  konttorissa työskentelee jo 18 talouden ammattilaista. Hellman ja Juusela haluavat muuttaa vanhanaikaisia mielikuvia  tilitoimistotyöstä 

– Työ ei ole sitä, että istutaan paperipinojen keskellä nuttura päässä, Juusela naurahtaa. Hellman jatkaa, että jokainen päivä ja jokainen asiakas on erilainen. Asiakkaan taloutta hoitaessa nousee jatkuvasti esiin kysymyksiä, joihin täytyy selvittää vastaus. Hyvältä työyhteisöltä saa tarvittaessa apua haastavissa tilanteissa.

-Työ ei ole missään nimessä tylsää. Lainsäädäntöön ja verotukseen tulee muutoksia jatkuvasti. Myös sähköinen ohjelmistopuoli kehittyy koko ajan. Joka päivä oppii uutta, Hellman kuvailee.

 

Yrityksen ”saappaissa”

Naiset kertovat, että 1. Accountingin työntekijöillä on oltava yrittäjä- ja asiakaspalveluhenkeä. Kun ollaan vastuussa toisen yrityksen taloudesta, on osattava ”mennä yrittäjän saappaisiin.” Asiakasta tulee kuunnella. Yrittäjälle annetaan kokonaisvaltaista huolenpitoa, ja jokaisen yrityksen tarpeisiin räätälöidään yksilöllisesti oikeat ratkaisut. Lakisääteisen raportoinnin lisäksi asiakkaalle annetaan kuukausittain sanallista tietoa siitä, kuinka yrityksellä menee. Asiakkaan ei pidä aina itse joutua pyytämään, vaan talouden ammattilainen neuvoo myös oma-aloitteisesti. Yritys pidetään ajantasalla myös muutoksista, joita tapahtuu muun muassa verotuksen ja työntekijöiden palkkoihin liittyvien maksujen parissa.

-Kun sähköpostiin tulee viesti: ”teidän kanssanne on mukava tehdä töitä”, silloin tietää, että on palvellut asiakasta oikein, Juusela kertoo.

 

Uusia kasvoja alalle

Työhön liittyy paljon sellaista, mitä ei koulunpenkillä opita. 1. Accounting on ratkaissut asian järjestämällä rekrykurssin alasta kiinnostuneille. Juusela ja Hellman kertovat, että oikeanlaisten työntekijöiden löytäminen ei ole aina helppoa. Tilitoimiston työntekijän täytyy pystyä työskentelemään sähköisten ohjelmistojen parissa. Ammattitaitoinen työntekijä osaa suositella asiakkaan tarpeeseen oikeanlaista sähköistä ratkaisua. Sähköisten palveluiden avulla asiakas saa reaaliaikaista tietoa yrityksen tuloksesta ja kassavirrasta.

 

Taloushallinto nykyaikaan

Sähköisten palveluiden käyttö tulee erityisen tarpeelliseksi yrityksen kasvaessa. Sähköiset palvelut vähentävät

taloushallintoon liittyvän työn määrää. 1. Accountingilla sähköisiä palveluita on käytetty jo toista vuosikymmentä. Mutkikkaisiinkin tilanteisiin on löydetty ratkaisut. Tänä keväänä Ässät ry eli Ässien junioritoiminta ulkoisti taloushallintonsa 1. Accountingille. Sähköisen taloushallintojärjestelmän luominen toistakymmentä joukkuetta sisältävälle seuralle vaati panostusta. Sopivat nykyaikaiset sähköiset ratkaisut kuitenkin löytyivät, ja seura sai tarvitsemansa tuen taloushallintoonsa.

Hellman ja Juusela huomauttavat, että täsmällisesti ja hyvin hoidettu taloushallinto on yrityksen tuloksen kannalta aina tärkeää. Yritys voi halutessaan ulkoistaa kaiken taloushallintonsa palkanmaksusta laskutukseen tilitoimistolle, ja keskittyä täysin omaan osaamiseensa. 

-Kuten iskulauseemmekin kuuluu: ”Anna meidän auttaa”, naiset toteavat.

1.Accounting ajan hermolla

Tutustu 
referensseihimme »

Kokonaisvaltainen osaaminen, asiantuntijuus ja henkilökohtainen palvelu ovat luoneet vankan pohjan yrityksemme menestykselle. Sen vuoksi meillä onkin suuri joukko arvostettuja yrityksiä asiakkainamme. Tutustu asiakkaidemme tarinoihin »